یکی از مباحث بازاریابی و کسب و کار آنلاین سئو و بهینه سازی است. این موضوع خود از زیرشاخه های مختلفی تشکیل شده و تابع قوانین و سلسله مراتبی است. دانستن این قوانین و مقررات به شما در رتبه بندی و رشد سایت کمک می کند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و تخصصی در مورد اصطلاحات استفاده شده در سئو و بهینه سازی با شما صحبت کنیم. مطالب بسیار مهمی در این مقاله وجود دارد که باید حتما آنها را بخوانید. با وبلاگ همراه باشید.

همه اصطلاحات سئو را بدانید.

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم سئو و بهینه سازی برای انجام یک سری پروژه ها و یک سری فعالیت های تعریف شده بر اساس قوانین موتورهای جستجو نامیده می شود. هر یک از این وظایف مجموعه ای از بهینه سازی ها را تکمیل می کند که به وب سایت کمک می کند تا رتبه و فروش بهتری کسب کند. هر کدام از این موارد اصطلاحات خاص خود را دارند و یادگیری این اصطلاحات در یادگیری آنها بسیار موثر است. هر یک از این اصطلاحات جای خود را دارند که باید به طور جداگانه مورد بحث و ارائه قرار گیرند و در این مقاله در مورد هر یک به تفصیل با شما صحبت خواهیم کرد.

سئو روی صفحه

یکی از مهمترین موضوعات در سئو به مواردی مانند ایجاد محتوا، دسته بندی و تگ های سایت مربوط می شود. چه وب سایت شما با وردپرس ساخته شده باشد یا CMS یا تخصص دیگری، سئو داخلی ضروری است. سئوی داخلی وب سایت را می توان به دو قسمت ورودی و ویژه تقسیم کرد که برخی از آنها مانند تصاویر، توضیحات، طراحی صفحه فرود و ... می باشد. توسط متخصصان انجام می شود. برخی از این کارها مانند تولید محتوا و طراحی گرافیک توسط افرادی با سطح تخصص پایین قابل انجام است. اما به طور کلی، مشارکت بین سئو سایت و صاحب و مدیر کسب و کار تاثیر بسزایی در سئوی این صنعت دارد. در زیر لیستی از فعالیت هایی که در دسته سئوی ورودی قرار می گیرند آورده شده است.

تولید محتوا

شرح

اتصال داخلی

دسته ها و برچسب ها را ایجاد کنید

طراحی صفحه فرود

طراحی داخلی شیشه

ویرایش و اضافه کردن کلیک ها و توضیحات

تصاویر همراه با توضیحات هر پست است

گزینه های Alt ose Text را برچسب بزنید

سئو فنی یا سئو فنی

مجموعه دیگری از مواردی که در سئو باید انجام شود و به آن توجه زیادی شود سئوی فنی است. این محتوای سئو را می توان تخصصی دانست و نیاز به پیاده سازی و بررسی کارشناسانه دارد. اگر مشکل در سئوی فنی وب سایت باشد نیاز به دانش فنی و تجربه دارد و به راحتی قابل رفع نیست. چه وب سایت شما وردپرس باشد یا با یک CMS تخصصی مدیریت شود، باید مشکلات را از نظر فنی بررسی و برطرف کنید. در ادامه زیر مجموعه های این اصطلاح سئو را برای شما بررسی کرده ایم که نیاز به مطالعه دارند.

یک قالب وب سایت خصوصی و دامنه ایجاد کنید

سرعت دانلود اینترنت را افزایش می دهد

رفع و رفع خطاهای داخلی مانند خطاهای 404

محتوای تکراری محتوای تکراری

جمع آوری اطلاعات بودجه

تغییر مسیر تغییر مسیر

خزنده یا خزیدن

کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل

نمایش جاوا اسکریپت

اشاره یا اشاره

SEO OFF PAGE خارجی

یکی از عوامل مهم دیگری که در سئو وجود دارد و برای رتبه بندی باید به آن اهمیت داده شود OFF PAGE است. اگرچه این موضوع از نظر گوگل بسیار حائز اهمیت است، اما ذکر این نکته ضروری است که این قسمت باید به صورت تخصصی و طبیعی انجام شود. اگر اشاره ای به صحت این قسمت از عمل وجود داشته باشد، به این معنی است که گوگل و موتورهای جستجو نباید راهی پیدا کنند که شما لینک را خریداری کرده اید یا خودتان این کار را انجام داده اید. به خاطر داشته باشید که گوگل تاکید ویژه ای بر صفحات و وب سایت هایی دارد که در مورد محصولات و محتوای سایر وب سایت ها و پلتفرم ها بحث می کنند. در زیر اطلاعات مربوط به سئو خارجی OFF PAGE است.

لینک بیلدینگ

آرای بازاریابی

شبکه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

ارتقاء برند ارتقاء برند

تبلیغات

سئوی آتیوآراماز

یکی از مواردی که در این زمینه توسط برخی از سئوکاران یا بهتر بگوییم دلالان این حوزه رایج شده است سئو منفی است. برخی دلالان این کار را که کاملاً خلاف اخلاق حرفه ای است به نام رقابت انجام می دهند. با ایجاد و ایجاد برخی لینک های خارجی در سایت های اسپم و بدون رتبه، آسیب زیادی به سایر وب سایت ها و وب سایت های رتبه بندی شده وارد می کنند. پیشگیری از این اقدام متاسفانه بسیار دشوار است و نیاز به بررسی جدی و کارشناسی دارد. یک راه حل این است که این لینک را در کنسول جستجو پیدا کنید و آن را حذف کنید. شاید Google درخواست انحلال ما را نادیده بگیرد. راه حل های خلاقانه زیادی برای جلوگیری از این امر وجود دارد که باید با متخصص مشورت شود.

سئو کلاه خاکستری

یکی از اقدامات مرتبط با سئو که باید مورد بحث قرار گیرد و بخشی از اصطلاحات سئو است، سئو کلاه خاکستری نام دارد. این اصطلاح زمانی استفاده می شود که ما قصد داریم قوانین و الگوریتم های خاص موتورهای جستجو را در انجام پروژه های سئو دور بزنیم. این رویکرد ریسک کار ما را افزایش می دهد اما خطر جریمه شدن وب سایت توسط موتورهای جستجو را کاهش می دهد.

سئو کلاه سفید

این یکی از روش هایی است که ما یک وب سایت را برای رعایت قوانین سئو موتور جستجو طراحی می کنیم. ریسک این روش بسیار کم است و می توان گفت شانس پرداخت جریمه توسط موتور جستجو تقریبا صفر است. اما زمان نتیجه گیری در این روش نسبت به روش های دیگر بیشتر است و کسب مقام بسیار سخت و نیازمند انرژی و زمان است. جالب است بدانید در سئو کلاه سفید نتایجی که به دست خواهیم آورد پایدار و واقعی است.

سئو کلاه سیاه

این یکی از راه های انجام سئو وب سایت با نادیده گرفتن قوانین است. با این روش ریسک کار بسیار بالاست و نتایج بدست آمده پایدار نبوده و هر لحظه امکان افت نتایج وجود دارد. به عنوان مثال در این روش با اجرای روش های اسپم و لینک بیلدینگ پرخطر و با نمایش محتوای استتار غیر واقعی یا تکرار بیش از حد کلمات کلیدی سعی می کنیم در صفحات پر کردن کلمات کلیدی رتبه بندی کنیم. با این روش نتیجه می گیریم اما در زمان مشخصی ثابت و پاسخگو نیست و بعد از مدتی رتبه ما به شدت افت می کند یا وب سایت جریمه می شود.

سئوی محلی سئوی محلی

یکی از تکنیک های سئو برای طبقه تجاری که می خواهد در نتایج جستجوی کاربران محلی ظاهر شود. در این روش سئو سایت را برای یک شهر و شهر خاص سئو می کنیم و پس از جستجوی کاربر شهر و شهر مورد نظر، نتایج به وی نمایش داده می شود.

سئوی بین المللی

این روش سئو برای مشاغلی است که بازار هدف خود را گسترش داده اند یا در شرف گسترش هستند. این دسته سئو برای همه نتایج به چندین زبان است و نتایج وب سایت را به همه کاربران در هر کجای دنیا نمایش می دهد. در این روش فروش یا ارائه خدمات در سطح بین المللی و بازار هدف باید گسترش یابد.

لینک آبی گوما

این عبارت در مورد 10 نتیجه اول جستجوی ارگانیک که در صفحه اول ظاهر می شوند صدق می کند. توجه داشته باشید که نتایج تبلیغات گوگل ادز و گوگل ادوردز شامل Blue Link نمی شود و برای محاسبه منصفانه و دقیق، لینک های تبلیغات گوگل ادز و گوگل ادوردز باید از شمارش حذف شوند تا موقعیت برتر نتیجه محاسبه شود.

سئوی موبایل سئوی موبایل

این عبارت SEO برای انجام تعدادی عملیات فنی که وب سایت ما را برای نسخه موبایل بهینه می کند استفاده می شود. اگر متوجه شده باشید، نتایج در کامپیوتر و موبایل متفاوت است و این اصطلاح به زمانی اشاره دارد که می خواهید نتایج از موبایل و کامپیوتر مطابقت داشته باشد و درست باشد.

محتوای تکراری محتوای تکراری تکراری

با انجام یک کار موقت که در سئو کلاه سیاه استفاده می شود، می توانید به نتیجه دلخواه برسید. توجه داشته باشید که این عبارت هنگام ایجاد محتوای تکراری با عناوین تکراری در یک وب سایت استفاده می شود. برای سئوی عمومی، باید از تگ کانونیکال برای کاهش خطر کلاه خاکستری و سفید و محتوای تکراری در صفحات ارگانیک استفاده شود.

برچسب متعارف

همانطور که در بالا به اختصار توضیح داده شد، در کاهش ریسک و استفاده از محتوای تکراری اما کاربردی موثر است. با استفاده از این تگ به موتورهای جستجو می گویید که این URL در صفحه دیگری کپی می شود. توضیح کلی در مورد تگ های متعارف، کد HTML است که ما از آن برای اعلام نسخه اصلی محتوای خود به موتورهای جستجو استفاده می کنیم.

سئوی تجارت الکترونیک

این نوع سئو برای فروشگاه های آنلاین استفاده می شود و ما فروشگاه اینترنتی را به روش های خاصی به طور طبیعی برای موتورهای جستجو بهینه می کنیم. به این ترتیب، ما صفحات محصول را بر اساس نتایج جستجوی کلمات کلیدی مورد بحث در زیر برای شما بهینه می کنیم.

اضافه کردن و تغییر طرح بندی محصول

سفارشی سازی و برچسب گذاری و شرح صفحات اصلی و دسته بندی ها

از تبلیغات گوگل برای دریافت نتایج واقعی استفاده کنید

معرفی تبلیغات محصول در شبکه های اجتماعی و خارج از صفحه

نقشه برداری بودجه

این اصطلاحی در سئو است که برای اشاره به تعداد صفحاتی در گوگل که توسط ربات های موتورهای جستجو در مدت زمان معینی در سایت شما ایندکس شده اند استفاده می شود. به یاد داشته باشید که در حالی که گوگل بزرگ است و تعداد سایت ها در حال افزایش است، این منابع مختص هر سایتی است. به همین دلیل به آن بودجه خزنده می گویند.

انحراف

این عبارت در سئو و وب سایت ها بسیار کاربردی است و در تعریف آن ابتدا باید به دو نوع ریدایرکت اصلی 301 و 302 اشاره کرد. نحوه انتقال کاربران یا موتورهای جستجو از صفحه ای به صفحه دیگر یا از یک وب سایت به وب سایت دیگر توجه داشته باشید که تغییر مسیرها همچنین می توانند به هر پیوند URL دیگری اشاره کنند

خزیدن یا خزیدن

این یکی از آن عباراتی است که اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید، زیاد شنیده اید. اصطلاح خزیدن به این معنی است که موتورهای جستجو ربات هایی را برای فهرست کردن محتوای یک صفحه یا وب سایت می فرستند. ربات ها خزنده نامیده می شوند و کاری که انجام می دهند نمایه سازی نامیده می شود.

کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل

این دو ابزار مهم برای تجزیه و تحلیل وضعیت وب سایت و تعداد بازدیدها و رفتار مخاطبان و وضعیت فهرست سایت و تجزیه و تحلیل ترافیک صفحات جداگانه و لینک های داخلی و خارجی هستند. تفاوت بین این دو ابزار که هر دو متعلق به گوگل هستند، این است که کنسول جستجو برای تجزیه و تحلیل وضعیت سایت شما و لینک ها و کلماتی که در نتایج خود دارید استفاده می شود. و تجزیه و تحلیل برای تجزیه و تحلیل تعداد بازدیدها استفاده می شود. وب سایت و رفتار مخاطب و جستجو دعوت به عمل است و موقعیت هایی مانند این وجود دارد.

برچسب جایگزین یا متن دیگر

جالب اینجاست که موتورهای جستجو برای تشخیص اینکه عکس چیست به توضیحات نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر نام یک گل را در برچسب عکس یا متن جایگزین قرار دهید، مخاطبان و موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که کدام عکس است. یکی از مهم ترین راه های افزایش بازدید و افزایش ارگانیک رتبه وب سایت، تگ عکس ALT است.

قطعه و گزارش یا متا گزارش

این دو مربوط به توضیحات در وب سایت ها هستند که در افزایش نرخ کلیک و ترافیک وب سایت به ویژه برای وب سایت های محتوا گرا مؤثر هستند. این اثر یکی از پروژه های سئوی داخلی وب سایت است که باید در نظر داشته باشید که چه نوع متنی برای جذب مخاطب قرار داده شود. در قدیم تعداد زیادی کلیدواژه در توضیحات قرار می گرفت که باعث افزایش رتبه در وب سایت می شد. اما اکنون مخاطب متن اسنپ و توضیحات را می خواند و وارد صفحه می شود.

لینک ساختمان

این روش سئو که اغلب در سئو خارجی وب سایت استفاده می شود با سئو کلاه خاکستری متفاوت است و برخی از روش های آن مشکی هستند. به این ترتیب محتوای وب سایت را در وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید و لینک وب سایت خود را در آنجا قرار می دهید. از دیدگاه گوگل (البته بر اساس اعتبار سایت آنلاین) به این معنی است که مقاله یا محصول شما مفید است و مقاله یا محصول شما از نظر گوگل ارزشمند بوده و در اولویت و رتبه بندی قرار خواهد گرفت. ما به این نوع سئو خاکستری می گوییم زیرا اگر گوگل متوجه شود که شما خودتان این کار را انجام داده اید، جریمه می شوید. بنابراین، اگر خودتان این کار را انجام می دهید، بهتر است مراقب تعداد لینک ها و قابلیت اطمینان سایت میزبان باشید.

نتیجه گیری مقاله

در این مقاله سعی کرده ایم در مورد چند اصطلاح مهم و رایج در سئو با شما صحبت کنیم. در صورت داشتن هرگونه سوال، لطفاً از طریق بخش نظرات یا از طریق صفحه تماس با ما تماس بگیرید. مقالات مرتبط ذکر شده در صفحه اصطلاحات سئو را بخوانید و در مورد آنها بیشتر بدانید و در وب سایت های دیگر بیشتر کاوش کنید.

ادامه نوشته: https://blogten.ir/familiarity-with-all-seo-terms/