چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که به آناتومی، فیزیولوژی و آسیب شناسی چشم، چشم و اشک می پردازد. چشم پزشکی تشخیص و درمان شرایط پزشکی و پزشکی چشم انسان است

پس از تشخیص بیماری های چشمی، چشم پزشک دارو تجویز می کند یا در صورت لزوم عمل می کند. چشم پزشکی مانند سایر رشته های پزشکی هر روز تغییرات زیادی می کند.

وضعیت کاری چشم پزشک و بازار کار:

یک چشم پزشک ممکن است در بیمارستان ها یا کلینیک های دولتی و خصوصی مختلف کار کند. در واقع بسیاری از چشم پزشکان در صورت داشتن سرمایه شخصی و تجهیزات لازم مطب خود را باز می کنند. ساعات کاری حرفه چشم پزشکی متفاوت است و معمولاً در روزهای تعطیل، چشم پزشکان ممکن است مشغول انجام عملیات اورژانسی در اتاق عمل باشند. اگر چشم پزشک به موضوعات علمی و آموزشی علاقه داشته باشد، می تواند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تدریس کند و پس از اخذ مدرک عالی در رشته چشم پزشکی نیز به تحقیق علمی بپردازد. با این حال، در هر سطح شغلی چشم پزشک، یکی از مهمترین دلایل پیشرفت، پیشرفت صنعت دانش و فناوری روز است.

مشاغل چشم پزشک

مشاوره و حضور بیمار

تشخیص بیماری ها و معاینه عیوب چشم

یکی

با پزشکان دیگر مشورت کنید

انجام جراحی بیمار (در صورت لزوم)

نظارت بر بیماران پس از جراحی

دوره های مهارتی و آموزشی مورد نیاز برای استخدام چشم پزشک:

کلیه داوطلبانی که می خواهند چشم پزشک شوند، پس از اتمام تحصیلات پایلوت می توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از گذراندن دوره دکتری پزشکی عمومی و گذراندن پودمان های مربوطه، در رشته گرایش پذیرفته شوند.

علاوه بر تحصیلات آکادمیک، چشم پزشک باید این مهارت ها را نیز داشته باشد:

توانایی تشخیص بیماری های چشمی

توانایی ایجاد اعتماد با مردم

توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران

توسعه روش های پزشکی و دانش پزشکی

شخصیت چشم پزشک

چشم پزشک می تواند ویژگی های شخصیتی متفاوتی داشته باشد. اما اطلاعات شخصیتی در مورد چشم پزشکان نشان داد که بیشتر آنها محیط را به صورت لمسی درک می کنند. آنها توانایی برقراری ارتباط با مردم و احساس اعتماد به آنها را دارند. یک چشم پزشک دلسوز همیشه آماده کمک به دیگران است. چشم پزشکان می توانند مدت زیادی را صرف مطالعه و بررسی سوابق پزشکی برای کشف بیماری کنند یا حتی مجبور باشند ساعت ها در اتاق عمل کار کنند. به همین دلیل است که شخصیت های بیمار در چشم پزشکی موفق ترند.

4 چالش پیش روی چشم پزشک

در حرفه چشم پزشک نیز مانند سایر مشاغل چالش ها و مشکلاتی وجود دارد که یکی از دغدغه های علاقه مندان به این حرفه است. در ادامه این مقاله با برخی از این موضوعات آشنا شوید:

تمرکز اکثریت جامعه جراحی در شهرهای بزرگ: این مشکل یک چالش رقابتی برای همه چشم پزشکان است. وجود تعداد زیادی مطب و کلینیک چشم پزشکی در شهرهای بزرگ به این معنی است که این پزشکان مشتری کافی ندارند و برخلاف شهرهای کوچک، مطب های چشم پزشکی در پایتخت ها و شهرهای بزرگ به ندرت مملو از مراجعه کننده است.

کمبود امکانات در شهرهای کوچک: چشم پزشکان شاغل در شهرهای کوچک اغلب از کمبود امکانات گلایه دارند، در حالی که تعداد بیماران در این مطب ها زیاد است، اما کمبود تجهیزات و سیستم های حیاتی وجود دارد که باعث می شود این چشم پزشکان نتوانند ارائه دهند. خدمات مورد نیاز بیماران.

احتمال ابتلا به برخی بیماری ها: در این کار نیز مانند سایر رشته های پزشکی و پرستاری، خطر انتقال بیماری از بیمار به پزشک وجود دارد. به همین دلیل، بسیاری از چشم پزشکان باید مراقب انتقال بیماری و آلودگی به طرق مختلف باشند.

جراحی های متوالی: چالش مهم و مهم بسیاری از پزشکان، مدت زمان جراحی و ستون فقرات این جراحی ها است که همیشه امکان پذیر نیست.
مراجعه به سایت: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-چشم-شیراز