ایجاد پادکست روشی مناسب، موثر و واقع بینانه برای تولید و ارائه محتوا و حفظ ارتباط موثر با مشتریان است. در دنیایی که دائماً در حال تغییر است، نیازها و وسایل پرداخت نیز در حال تغییر هستند. در حال حاضر، ایجاد پادکست روشی مفید است که می تواند توسط مشاغل و افراد برای رفع نیازهای مختلف استفاده شود. علاوه بر این، با تلفن های همراه در دسترس همه، ایجاد یک پادکست آسان تر شده است. پادکست ها برای اهداف مختلفی تولید می شوند. اما همه آنها یک چیز مشترک دارند. این فرمت صوتی یا تصویری است و به راحتی می توان آن را از اینترنت دانلود یا آپلود کرد.

مزایای پادکست برای تجارت چیست؟

پادکست ها در اینجا تحلیل خواهیم کرد که چرا باید پادکست تولید کنیم و چه مزایایی برای شرکت ها دارد.

با پادکست موثرتر است

همانطور که گفتیم، پادکست روشی صمیمی تر از خواندن ایمیل ها یا روش های دیگر برای دریافت اطلاعات است. در نتیجه، مردم می توانند محتوای ارائه شده در پادکست ها را راحت تر درک کنند. بنابراین یکی از مزیت های تولید پادکست تاثیرگذاری بیشتر آن است. این می تواند برای کسب و کارها بسیار مفید باشد و آنها می توانند به شیوه ای کارآمدتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، در دنیای امروز، مردم هر روز با اطلاعات بمباران می شوند. دریافت روزانه اطلاعات مکتوب از جذابیت اطلاعات می کاهد و افراد به مطالب زیاد علاقه نشان نمی دهند. در نتیجه ارائه محتوا به روش های مختلف مانند پادکست جذابیت اطلاعات را دوچندان می کند و افراد علاقه بیشتری به کسب اطلاعات از این روش جدید دارند. این دلیل دیگری است که مزایای استفاده از پادکست ها را برای تجارت نشان می دهد.

دسترسی آسان به فایل های صوتی

شما به راحتی می توانید فایل های صوتی یا تصویری پادکست خود را در گوشی یا کامپیوتر خود دانلود کنید و هر زمان که خواستید گوش دهید یا تماشا کنید. به همین راحتی! وجود پادکست ها دسترسی به مشتریان را آسان کرده است.

پادکست صوتی به جای ویدیو

بازاریابی ویدئویی برای تجارت بسیار مهم است. همانطور که همه ما می دانیم، ساخت ویدیوی مناسب با چالش های زیادی همراه است. مثلا نورپردازی و ضبط صدا و غیره. شاید ویدیوی بی کیفیت تأثیر معکوس بر مصرف کنندگان داشته باشد. بنابراین، ایجاد یک پادکست صوتی می تواند جایگزین بسیار خوبی برای ایجاد ویدیو برای صاحبان مشاغلی باشد که مشکلات خاص خود را ندارند.

افزایش تعداد مشتریان

افرادی که به پادکست گوش می دهند به مرور زمان معتاد می شوند. او همه پادکست های آنها را دنبال می کند. وقتی مردم از پادکست های شما لذت می برند و شما را به دوستان خود معرفی می کنند. این امر به مرور زمان باعث افزایش تعداد مشتریان می شود.

سادگی و ارزانی ایجاد پادکست

در حال حاضر زمان و هزینه دو عامل مهم برای موفقیت کسب و کار هستند. بنابراین تمام روش هایی که با هزینه و زمان کمتر به نتیجه می رسند ترجیح داده می شوند. ایجاد یک پادکست نیز فقط به یک میکروفون و هدفون با کیفیت بالا نیاز دارد. در کمترین زمان ممکن و به صورت رایگان می توانیم پادکست را تولید و ویرایش کنیم و در صفحات، گروه ها و کانال های مختلف آپلود کنیم.

بهبود مهارت های گفتاری

یکی از مزایای ایجاد پادکست، بهبود مهارت های صحبت کردن و افزایش اعتماد به نفس شما برای سخنرانی در جمع است. اگر فردی هستید که از صحبت کردن در مقابل افراد زیادی می ترسید، بهتر است از همین حالا شروع کنید! بدون شک، کسب و کارهایی که مهارت های گفتاری خوبی دارند، احتمال موفقیت بیشتری دارند.

آمار جهانی پادکست

پس از ارائه مزایای تولید پادکست برای تجارت، اکنون می خواهیم آمار مربوط به پادکست را ارائه دهیم. در حال حاضر بیش از 800000 پادکست فعال وجود دارد. همچنین دارای 30 میلیون قسمت پادکست است. این آمار نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در سال 2018، بیش از 525000 پادکست فعال و 18.5 قسمت در هر پادکست وجود داشت.

70 درصد از جمعیت آمریکا با مفهوم پادکست آشنا هستند که این رقم در سال 2018 64 درصد بود.

50 درصد از خانواده های آمریکایی طرفدار پادکست هستند.

51 درصد از آمریکایی ها حداقل به یک پادکست گوش داده اند که این رقم در سال 2018 44 درصد بوده است.

32 درصد از آمریکایی ها در ماه گذشته به یک پادکست گوینده رادیو گوش دادند که این رقم در سال 2018 26 درصد بود.

22 درصد از آمریکایی ها هر هفته به پادکست گوش می دهند. در سال 2018، 17 درصد هر هفته به پادکست گوش می دادند.

16 درصد از آمریکایی ها طرفداران بزرگ پادکست هستند

56 درصد از شنوندگان پادکست مرد هستند

27 درصد از شنوندگان پادکست مدرک دانشگاهی دارند.

36 درصد شنوندگان غیر سفیدپوست هستند

کجا، چگونه، چه زمانی

49 درصد از شنوندگان به پادکست ها در خانه گوش می دهند که این رقم در سال 2017 51 درصد بود

22 درصد در حین رانندگی به پادکست گوش می دهند، مانند سال 2017

متوسط ​​شنونده پادکست مشترک شش پادکست است.

شنوندگان پادکست به طور متوسط ​​در طول هفته به 7 پادکست گویندگان کودک مختلف گوش می دهند که در سال 2017 این تعداد 5 پادکست بوده است.


80 درصد از شنوندگان به تمام یا بیشتر قسمت‌های پادکست گوش می‌دهند، در مقایسه با 86 درصد در سال 2017.

گوش دادن به پادکست هنگام استفاده از رایانه از 29 درصد به 31 درصد افزایش یافته است.

19 درصد از شنوندگان پادکست ها را با سرعت بالا گوش می دهند

65 درصد از شنوندگان ماهانه کمتر از سه سال است که به پادکست گوش می دهند

محبوب ترین ژانر پادکست کمدی و پس از آن پادکست های آموزشی و خبری است.

اجتماعی، فنی و اخلاقی

شنوندگان پادکست بیشتر از دیگران در رسانه های اجتماعی فعال هستند

شنوندگان پادکست به احتمال زیاد مشترک نتفلیکس یا آمازون هستند

شنوندگان پادکست تمایل دارند سخنرانان باهوشی باشند.

51 درصد از خانوارهایی که آب بطری مصرف می کنند شنونده پادکست هستند

57 درصد از خانواده هایی که غذای کودک می خورند شنونده پادکست هستند

56 درصد از کاربران Juice شنونده پادکست هستند

54 درصد از خانوارهای لبنیات طرفدار پادکست هستند.

69 درصد موافقند که تبلیغات پادکست به آنها کمک کرده تا در مورد محصولات و خدمات جدید بیاموزند.